Saturday, October 21, 2017

WORLD OF TOMORROW 2015 REVIEW




P.S. FOR ENGLISH REVIEW, SCROLL DOWN 
UNTIL YOU SEE THE RED FONT STYLE!



INDONESIAN REVIEW

Tertawa dalam ironi yang menyedihkan, benar-benar menyedihkan, tetapi begitulah realita yang ada. Film pendek yang aku tonton dari jauh hari ini memberikan sebuah pengalaman menonton yang begitu unik, materi penting lewat sci-fi dalam bumbu dark humor khas Don Hertzfeldt. Memaparkan realita pahit dalam rasa terpukau. Sungguh, film ini begitu unik sampai melibatkan pemikiran dalam merenunginya.

Basically, menceritakan tentang Emily yang merupakan seorang gadis kecil, bertemu dengan dirinya dari masa lalu dan mengaku bahwa dirinya adalah generasi ke-tiga Emily untuk menyampaikan pesan penting pada generasi setelahnya.

Sungguh sebuah film pendek yang mampu membuatku tertawa akan ironi yang begitu menyedihkan. Bagaimana Don meramu sebuah komposisi yang brilian dalam mengajak penontonnya untuk mengeksplorasi dunia yang namanya Outernet, which is kebalikannya dari internet yang kita kenal sekarang. Tak hanya itu, Don mengajak kita akan kisah first-generation Emily menyangkut masa lalu yang telah dilaluinya dan berakhir dalam pertanyaan yang seakan membuat Emily Generasi Ke-tiga terdiam. Hingga pesan akhir yang betul-betul penting untuk kita semua.


Jujur, sampai berkali-kali gua untuk bisa menyerap cerita film ini dan anehnya, malah tidak membosankan, hingga pada titik akhir menghasilkan sebuah kesimpulan dalam benakku. Jujur, film ini begitu brillian, memperlihatkan sebuah kisah bagaimana Emily bertemu dan menjalin kisah dengan yang lain, ketika Emily sampai pada titik terakhir, memori menjadi sebuah hal detail penting baginya. Salah satu perkataannya membuat diriku terdiam. Sungguh, menampilkan seni yang jujur akan ironi bahwa takkan ada yang bisa kita tinggalkan saat mati dan satu-satunya yang ingin disimpan selalu ialah memori.

Yang membuatku lebih takjub ialah, ketika film ini selesai, kesannya masih tetap berjalan, membuat diriku merenungi akan hal yang disampaikan pada film ini. Sungguh, kalian harus menonton film ini karena apa yang disampaikan betul-betul harus kita pahami.

Life always goes forward, never missed any detail moment you had, because you only felt when something missing. Appreciate it, then undirectly you already appreciate the life itself to be meaningful.

HAVE A NICE DAY AND LIVE FOR MOVIES!

RATING:
9.8/10

ENGLISH REVIEW

Laughing above the ironic that so wrench, but that’s the reality of it. This short film I’ve seen which is long ago, giving me something extraordinary and unique by it’s important substance through clever sci-fi and dark humor by Don Hertzfeldt. Showing you the bittersweet of life but impressive that also thought-provoking in a meditative way.

Basically, telling about Little Emily, meeting herself from the past and admit that she is the third of generation of her (Emily) for giving an important message before facing the true world.

This film is so amazing that could make me laugh above the ironic at some moment. How Don create the composition that so brilliant and joining the audience to explore the world of Outernet, the otherwise of internet, most of you know now. Not only that, Don grab my attention to Emily Third-Generation’s backstory that she been through and always ended up with question or statement that make the third generation is speechless or sort of. Until the last minutes of important message to all of us.

Honestly, I could watched this over and over to know fully of this film and kinda strange that this film is never bored me, until where I can conclude my thoughts. In my opinion, this film is so clever, showing me how Emily in the past met some people and having a strange relationships until the point where she thoughts that memory is so important detail to her. One of her says is make me speechless. This film has a true art of life itself that nothing left behind and people trying to save the memory they had in that small black thing because life is always goes forward.



What I more impress is, when this film is done, the impression still going on me, making myself to realize and think of the film. Really, this is a film that you must see and I’m really recommend it!

Life always goes forward, never missed any detail moment you had, because you only felt when something missing. Appreciate it, then undirectly you already appreciate the life itself to be meaningful.

HAVE A NICE DAY AND LIVE FOR MOVIES!

RATING:
9.8/10


No comments:

Post a Comment